Let the water be your guide

woensdag 23 oktober 2013

Ciano Siewert

De kunstenaar Feliciano Siewert werd in 1942 geboren te Rotterdam.
Ciano Siewert's werk valt op door de typisch Hollandse helderheid en virtuoze techniek waarmee hij zijn landschappen, stads- en havengezichten uitwerkt.
Zijn fascinatie gaat uit naar zowel het oude als het nieuwe, waarbij het vooral gaat om de vorm van het onderwerp. Industriƫle vormen, de architectuur van huizen, gebouwen en schepen blijven hem boeien.CianoSiewert2
Ik ben een van de gelukkige eigenaren van Ciano’s boek. “Een Overzicht”
Bij Teleac was er een cursus rond het jaar 2000?
siewert-ciano-1942-netherlands-haven-2814484d4649421r
Deze kunstenaar sprong er echt uit, met een paar andere, waaronder Kees van Aalst en Walty Dudok van Heel, de laatste helaas op erg jonge leeftijd is gestorven. 50 jaar is veel te jong natuurlijk.
Het boek staat al jaren op mijn boekenplank, en na een bezoek aan Dordrecht, pak ik het altijd even van de plank, om eens in te zien, hoe precies, of schilderachtig Ciano de onderwerpen heeft aangepakt.
Het Boek
Ik was dan ook een keer op internet aan het kijken, en vond een boek van Ciano Siewert, en was mening dat dit een nieuw boek was van de kunstenaar, en heb het ook meteen besteld, bang dat het misschien weg zou zijn, als ik te lang zou wachten.

Twee trappen op en ik had geweten dat ik het boek al enige tijd in bezit had……

Maar ik keek niet meer, en wachtte af tot het boek in de brievenbus viel.
Twee dagen was het zover, ik haalde het boek uit de verpakking, en dacht,
”Volgens mij heb ik het al”?
Keurig als nieuw in cellofaan nog verpakt, heb ik het zo gelaten.
En heb hier en daar rondgevraagd aan medeschilders of ze dit boek al hadden, en zo nee over wilde nemen.
H0027-L03875129
Maar ja, iedere kunstenaar-vriend die ik aansprak had dit boek al!

Het boek is inmiddels verkocht!
Hoop dat de nieuwe eigenaar net zoveel plezier
aan dit boek heeft als ik dat heb.

M.v.g. Edo Hannema

Website Ciano Siewert
http://www.cianosiewert.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Soft light over the waterways

Qrt sheet Millford 300 grams cp #stcmill #Millford #saunderswaterford #dalerrowney